måndag 17 januari 2011

Ute & lekte....

på dagis idag.Vi stressade som bara den imorse eftersom att hela familjen gillar att sova som ni vet gick vi upp lite sent.När vi kom till dagis (faktiskt i tid!!) var alla ute & lekte.Tydligen var Elisabeth som skulle skola in Julia sjuk så vi var tvungna att vara ute också, något som jag inte hade räknat med.Jag var inte klädd för att stå ute & glo i 1 1/5 timme, men Julia hade jätte kul & det är viktigast.Jag vet dock inte om det är så bra för föräldrar att vara med så här & se hur det går till.Det låg ungar i vattenpölar & grät & det tog ett bra tag innan någon hjälpte dom upp.När de är så små som Julia kan de ju knappt röra sig i vinteroverallen än mindre att resa sig upp när de ramlar.Mitt hjärta brister när jag tänker om det är Julia som får ligga där i en pöl & gråta sen! Sen grät nästan alla barnen för att de frös & ville in & det ville jag också men fröknarna var stenhårda.De kanske måste det enligt regler jag vet inte, men när det inte går att leka, finns inget att leka med, kan det bli tråkigare????Vi gick fram & tillbaka på den lilla asfalterade väg som tittade fram under den snorhala isen, sådär kul.Då tycker jag att man kanske istället kan vänta ett par timmar till solen kanske tittar fram & det blir några grader varmare?!Det var iallafall riktigt skönt att få åka därifrån men Julia fick jag bära för hon skulle inte med.
Förästen var några av fröknarna gamla kunder till mig på Zink så det var ju kul att de kände igen mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar