tisdag 25 januari 2011

Ingen vidare dag för oss.

Jag har känt mig ganska konstig ett tag nu, ont i huvudet, trött, yr & illamående.Så igår kväll, efter att ha känt mig jätte hängig hela dagen, hamnade jag i fosterställning i soffan med jordens frossa.Jag kunde inte röra mig så Markus fick hämta täcken & bädda in mig, där i soffan låg jag i natt.I morse vaknade jag med en jätte öm kropp, gjorde ont att ta på kläder.Det var nästan samma känsla som när man bränner sig i solen.Men det var bara att masa sig i väg till dagis, ville inte att Julia skulle bli lidande.På dagis var det samling med frukt & sen lek ute.Inte så härligt att stå ute att frysa när man är sjuk men det var bara att bita ihop.Julia verkade inte tycka att det var så kul heller & var lite gnällig.Då helt plötsligt säger fröken åt mig att vinka hej då till Julia & gå in! Jag kände att det inte var rätt tidpunkt men dum som jag var sa jag inget & gjorde det.Julia bröt ihop totalt (konstigt, hon har ju bara träffat människan två gånger) & jag med när jag stod där inne & tittade ut.Jag begriper inte varför de ska ha så himla bråttom????Fröken kom ganska snart in med henne & insåg sitt misstag & t.o.m sa att hon fick lite dåligt samvete & att vi ska ta det lite lugnare!Jag blir tokig, varför inte ha en dialog med föräldern som känner barnet bäst & diskutera när det passar bra.Jag kan säga direkt att det hade gått betydligt bättre om vi varit inne & Julia hade varit fullt upptagen med att leka.Nu stod hon bara ute & tittade.Det är väl inte bästa sättet att vänja ett barn med nya vuxna kan jag väl tycka.Hönsmamma kanske några tycker men det skiter jag i, vi har ju inte bråttom så varför stressa fram?Efter det var Julia inte alls glad åt att vara på dagis & ville bara vara i min famn.Vi åkte hem & la oss & sov i 1 1/2 timme!

1 kommentar:

  1. Nej, stackars dej, du kände dej ju konstig sa du, men vad man blir arg på folk som ändå jobbar med barn, fattar dom ingenting. Puss o kram mamma

    SvaraRadera