torsdag 27 januari 2011

Gick väl sådär......

När vi kom till dagis i morse så sa jag direkt till Julia att hon skulle gå in själv till rummet där samlingen äger rum & att jag skulle vänta utanför.Hon gick in & straxt efter gick hon ut & tittade på mig & sen gick hon in igen.Fröken stängde dörren & en kvart senare kom alla barnen ut & även en glad Julia.Hon hade inte suttit still i ringen & inte heller velat äta bananen men det hade hon nog inte gjort om jag var där inne heller, så det gick ju bra iallafall.Sen var det fullt ös på alla barnen.Fröknarna tyckte att eftersom det gick så bra så skulle jag gå iväg & sätta mig i personalrummet.Tjena, jag hann knappt stänga dörren förrän Julia blev ledsen, hon grät & grät & grät.Det var svin jobbigt att sitta därinne & lyssna & med tårarna i ögonen funderade jag på vad fan vi håller på med.Den vanligaste anledningen till att alla lämnar  sina barn på dagis är ju den ekonomiska anledningen, man måste ut & börja jobba.Men jag har inget jobb så det känns så himla egoistiskt.Ja jag vet att vi måste göra så här för annars kan jag inte heller börja jobba men jag vet inte ,vad fan! Är det bara jag som slits av dåligt samvete så här på inskolningen av sitt första barn? Trodde nog att jag skulle vara tuffare men detta suger!!!!!

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig att det är jätte jobbigt att skola in sitt barn på förskolan. Det ser jag inte fram emot. Men jag tror det är jobbigast för föräldern. Tänk på att det är jätte bra för Julia att lära sig att interagera med andra barn och få vara med om allt roligt man får göra på förskolan. Jag minns att jag tyckte det var jätte kul. Så tänk att det är för Julias skull du gör det. Hon är bara ovan vid situationen än så länge. ( du får förmodligen påminna mig om detta när det är min tur att skola in Stella ;)
    Styrke kram till dig

    SvaraRadera