söndag 9 januari 2011

Har haft besök idag....

av min vän Åsa & hennes pojke Arvid som blir tre.Vi hade inte setts sen jag var hemma hos dom med Julia när hon var nyfödd.Det har ju hänt lite  med både Julia & Arvid kan man ju lugnt säga.Arvid var lyrisk över alla maskiner som står här ute & ville sitta i en traktor så det blev en pulkatur ut på isvägarna.När dom åkte slocknade Julia som en sten & jag kunde slappa lite.Jag gjorde lchf pannkakor men de var sådär goda, smakade mest som en omelett.Kvällens middag kan jag därimot rekommendera....
Sesampanerad fisk med citron & dill sås.
Panera fisken ( jag hade hoki hemma så det blev ett sånt block) med ägg & sesamfrön & kryddor.
Stek som vanligt i smör.
I såsen hade jag creme fraische, dill ,citronskal+ saft från en hel citron , örtsalt
Markus åt med potatis & morötter
Jag åt med bönor.
Väldigt gott med den syrliga såsen!

1 kommentar:

  1. Det ser jättegott ut, måste testa, kram mamma

    SvaraRadera