tisdag 1 februari 2011

2:a lämningen......

Idag var det jobbigt att lämna.Jag förstår mig inte på vissa människor.......jag hann knappt kliva innanför dörren förrän fröken kom & tog Julia & sa "nu får mamma gå direkt, idag får du hämta kl14, hon äter ju inte när du är här & så kommer hon aldrig att lära sig att sova heller"
Men snälla,vi är i början på 2 inskolningsveckan????!Vadå inte äter & kommer ALDRIG att lära sig?Snacka om att stressa, tydligen måste man följa deras schema slaviskt utan undantag!!Dessutom suckade hon & hade en jätte sur ton,vad är det för sätt mot en förälder?
Jag lämnade Julia & gick till bilen & tjöt , mest för jag blev så  förbannad.
När jag hämtade henne sa de att det hade gått bra men att hon hade varit arg & kastat lite saker omkring sig igen, däremot hade hon inte ätit något!!!Hur ska det gå om det fortsätter så, det hoppas jag verkligen att det bara är en nybörjar fas för annars blir det inte bra detta!

1 kommentar:

  1. Det är jättetråkigt att läsa att du känner dig illa bemött och att allt skyndas på! Så ska det inte vara, inskolningen ska kännas bra för er båda, är du orolig känner Julia det direkt och då blir det "pannkaka" - trygghet och förtroende ska genomsyra hela inskolningen och ge Julia och dig en bra start inför åren i förskolan!! Kan du och känner att du får möjlighet så prata med personalen alternativt enhetschefen - det är väldigt viktigt att både du och mannen känner er trygga med valet av förskola för Julia.

    KRAM Emelie (som stod brud sept-07 då du gjorde min bukett bland annat på ZINK - som jobbar som förskollärare..)

    SvaraRadera