tisdag 22 mars 2011

Första dagen på jobbet.......

Sååååååååååååååååååååååååååå roligt det var!Det är så fint i butiken & det kommer att bli så lyckat i morgon!Jag fick äran att göra alla planteringar & det är ju så kul, speciellt när man  bara få stå & producera på löpande band ostört.Jag är helt slut i mina stackars ben som inte är vana & har fått stått hela dan i fel skor men det kände jag inte då!

Dagen började dock väldigt jobbigt med en väldigt ledsen Julia som höll sig mellan benen & skrek.Vi tänke direkt-urinvägsinfektion.Så allt bara var kaotiskt med ett skrikande barn, ledsen mamma & en orolig pappa.
Det blev bara för mycket för mig så Markus fick ta dagislämningen.Vi sa att vi skulle testa att lämna henne (kändes ju helt sjukt men men ) & sen se om dagid hörde av sig skulle vi åka med henne till vårdcentralen. Men konstigt nog så blev det inga fler aj aj aj skrik & dagen på dagis hade löpt på somvanligt!Jag kom hem efter 18 & det var helt fantastiskt att få komma hem till en glad unge.

Imorgon öppnar vi alltså butiken.Jag hoppas ni som kan kommer, det är verkligen en annorlunda blomsteraffär, mycket inspirerande med en härlig "hemma hos" känsla i en underbar lokal.
Jag tog lite bilder så här får ni en smygtitt!





                                                                        Välkomna!

2 kommentarer:

  1. Å så fint ni gjort! Jag får se, kanske hinner jag komma redan imorgon på lunchen o titta (istället för tor som jag sa) Kram

    SvaraRadera
  2. vad roligt för dig! Hoppas lilltjejen får vara frisk nu för allas skull! /Moster L

    SvaraRadera