söndag 20 mars 2011

Å denna dag bjöd på..........

först lite pulkaåkning & promenad på morgonen innan god frulle.Sen tog lillan sin fm napp medans vi slappade i soffan.Efteråt tog pappan sig i kragen & forsatte med (mitt evighetsjobb) att tapetsera köket & fixa med lite annat, jag lagade mat & Julia försökte vara i vägen hela tiden.När vi hade ätit gick jag & Julia ut igen, jag satt en stund i solen & hon lekte med sina spadar & finaste skottkärran.Jag hade lovat att vi också skulle gunga så det gjorde vi men hon vill ju aldrig sluta.Efter lite trotsskrik kom hon med tillslut med inbjudan  att vi skulle gå in till pappa & få saft & bulle.Det var lyckat & mumsigt, väldigt goda bullar jag gjorde!Ett par timmar senare fick jag anledning att ta fram ännu mer fikabröd för mormor & Rolle kom förbi.Så sjukt, måste berätta..........Imorse såg jag en dockvagn på blocket & mailade tjejen direkt.Jag sa till Markus när han vaknade att jag vill sticka iväg & köpa den så fort jag får svar.Men det kom aldrig något & jag fick aldrig tiden att ringa.Men vad kom då mormor med?!!!!Dockvagnen!Då hade hon köpt den av samma tjej i veckan & tjejen hade glömt att ta bort annonsen från nätet.Komiskt va!
Nu på kvällen är det soffan som gäller igen med Solsidan (ett absolut måste) & sen "Flickan som lekte med elden".Skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar