torsdag 15 april 2010

Familje besök på Kneippens Vårdcentral.

När vi vaknade imorse mådde vi lite bättre men ringde ändå vårdcentralen som sa åt oss att bara komma.
Det var det smidigaste vårdcentralbesök jag någonsin varit på!
Tack vare att jag ringde & berättade hur vi mådde & att vi trodde det var halsfluss behövde vi inte sitta & vänta på en läkare utan kunde sätta oss vid provtagningarna direkt.Det var ju smidigt också att vi fick komma in hela familjen samtidigt.Efter 5 min fick vi komma in & efter 10 fick vi provsvaren,det var INTE halsfluss!
Jag var helt säker på det,har aldrig någonsin haft så ont i halsen men så har jag ju inte haft halsfluss(som jag vet om)heller så jag vet ju inte hur det känns.
Markus blev glad för han ville absolut inte äta pencillin.Jag tycker inte heller om det men det hade varit skönt att få lite hjälp på traven att bli frisk,allra helst för Julias skull.Hon blev så glad när vi satte henne i bilen & sen på centralen satt hon & pratade & skrattade åt alla.Lilla solstrålen har ju verkligen gjort sjukarresten roligare för oss!
Efter besöket åkte vi & köpte lyxmackor på Lindahls & åkte hem & åt frukost.Efter att knappt ha ätit eller druckit på flera dagar var det som en dröm att kunna tugga,jag drack t.o.m kaffe,det var underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar