onsdag 7 april 2010

Bästa boken.....


Efter en fruktansvärd jobbig natt med Julia som först vägrade sova & bara grät & sen när hon väl somnade vaknade med hastiga ryck & var helt förtvivlad.Hon fick ligga mellan Markus & mig & där låg hon & vred & vände på sig i hundra åttio,skrek & grät hela natten.Vi visste inte vad vi skulle göra för inget var bra.Sen tog jag fram min lilla bok "Växa & upptäcka världen" där Julia alltid är ett skolexempel & också denna gång.Där stog det klockrena beskrivningar om Julias beteende med hur hon leker, äter & sover.Det är så skönt att få på papper att det är olika faser hon går igenom & att det inte är något allvarligt fel som man är rädd för.När man förstår är det också lättare att hjälpa!

Imorse var det även dax att åka på 8 månaders koll på BVC. Änn en gång hade jag lust att klippa till kärringen & hennes klumpiga ordval när det gäller Julias vikt.
Trots att Julia hade gått upp & växt bra ville hon få det till att jag inte ger henne någon mat.När jag berättade att hon äter 6 gånger per dag & att alla är olika så tittade hon på Julia & sa "Ja hon verkar ju pigg & så", dra åt skogen kärring.Dessutom frågade hon innan jag gick om jag ville ha en tidigare tid till nästa gång än den hon hade satt,"ja om du är orolig för hennes vikt & så?"
Snacka om fel person på fel plats.
Ge mig en våg & mätsticka så kan jag göra det där själv hemma så slipper vi slösa tid på att sitta & åka dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar