onsdag 13 april 2011

Ledig dag.

Igår kväll fick Julia en släng av magsjuka så det var ett mindre kaos med sanering & allt annat som hör till.Då var det skönt att jag var ledig idag.Julia vaknade pigg & hungrig som om inget hade hänt.Vi tog vår sedvanliga lugna fm som vi tycker om att göra när vi är lediga.Jag lagade stuvade macaroner & korv till lunch, inte det minsta Lchf men gud så gott & det tyckte Julia också.Jag måste komma på bra, goda & snabba rätter att göra vardagar för det håller inte att vi äter så sent som vi gör om kvällarna.Efter maten gick vi ut på promenad & hämtade björkris & videgrenar till altanen & även till Julias "rum".Sen höll vi på ute & vårstädade & påskpyntande.Jag gillar inte när det blir för mycket men har vissa saker jag måste ha till påsk.

                                                Hönan Agda måste alltid sitta i mitt köksfönster!


Julia vill ha hönan i ett järngrepp!


Videgrenar fick pryda alla tomma krukor på altan


Julia fick färgglada fjädrar & gula ägg i sitt ris.

Julias lilla vrå, men det är mycket jobb kvar till vi kallar det för ett riktigt rum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar