fredag 5 februari 2010

Villken härlig morgon........

Försov oss ,eller rättare sagt struntade i att gå upp när klockan ringde.Skulle till BVC för en läkarundersökning.Stressade på stackars Julia kläderna & ut till bilen,fick inte upp bildörren.Det är inte första gången det händer så jag visste vad jag skulle göra,hälla varmt vatten runt listen.Ut med skål med vatten,ramlar framlänges ner i snödrivan bredvid bilen.Med snö i stövlarna & innanför jackan var det bara att fortsätta.Sen kom nästa grej-har nån behövt skrapa runtorna invändigt nån gång?Det var ju intressant att sitta där & skrapa så isen yrde överallt.Väl iväg & nästan springa in till rummet 10minuter sena så gick undersökningen på en kvart.Tillbaka till bilen,dörren igenfrusen!!Fattar inte att den hade hunnit det på så kort tid.Fick hoppa in i baksättet eftersom att Julia sitter där framme,tur att man har fyra dörrar!Guldfisk minne som man har tänkte jag när jag kom i skarphagsrondellen & såg JET att jag skulle behöva tanka,Ja Just det, jag kommer ju inte ut genom dörren.Har inget kaffe hemma...nej just det kommer inte ut genom dörren.Åkte hem & hoppade ut från baksättet,gick lite lättare nu när jag kunde dra bak sättet.Härlig start på morgonen..............ja,ja solen skinner ju ialla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar