måndag 25 maj 2009

Jag är med barn!!!

Den 19 november -08 åkte jag till apoteket & köpte ett graviditetstest( hade liksom känt det på mig) åkte hem & kissade. Tyckte knappt att jag hann lägga undan testet förrän det blev 2st streck på stickan.GRAVID!Jag ringde Markus & bad honom komma hem direkt & han förstod genast på min röst vad som var på gång.Då kom tårarna! Konstigt det där att man kan ha en bild framför sig om hur man ska reagera men sen i verkligheten blir det inte alls så! Jag trodde att jag bara skulle sväva på moln & vara lycklig, men så var det inte första tiden.
Nu kom alla frågor -hur kunde det gå så här snabbt?(missförstå mig inte nu, jag är jätte tacksam för det men jag var ju i alla fall över 30 år)
Jag hade ju inte hunnit att sälja företaget,tänk om det inte skulle kunna gå att sälja i tid innan barnet?
Hur skulle min kropp se ut? ,det var ju inte så att jag var smal & snärt innan. Skulle jag nu rulla fram?
Skulle jag lyckas att inte röka eller dricka vin på över ett år?
Skulle jag bli en bra mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar