tisdag 26 maj 2009

Snart dax för resväskan!

Har precis kommit hem från första träffen med föräldragruppen.Det var väl ok, men jag är väldigt glad att Markus & jag gick en intensiv profylaxkurs för ett par månader sen. Ett tips till alla som är rädda för förlossningen-Gå en sådan kurs! Visst det kostar ca2000kr men det är så värt det.Ju mer förberedd du är dessto tryggare känner du dig. Just nu vill jag bara se & höra allt om barn & förlossning för att få så mycket info som möjligt.Många sa till mig i början av graviditeten att jag absolut inte skulle titta på TV eller lyssna på någons erfarenhet! Det skulle aldrig funka för mig.Jag vill ju hellre veta exakt vad som skulle hända mig om jag ska gå igenom en läskig tunnel än att bli skrämd & överlumplad inför varje steg jag tar!Vi köpte t.o.m en profylaxDVD med andningsövningar som vi tillsammans ska börja träna på,kanske imorgon! Min barnmorska rekomenderade att vi ska börja packa "förlossnings"väskan, för man vet ju aldrig! Ska nog börja leta fram lilla resväskan i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar