måndag 6 december 2010

Det tar visst aldrig slut......




Igår åkte Julia & jag in till stan för en 2:advent middag hos mormor.Där var även morbror & kusinerna,eller två av dem! Vi åt massa gott ,barnen lekte & sen gick vi alla en sväng på stan.Allt var frid & fröjd & vi anade ingenting.Det började när vi skulle åka hem.Vi hade inte hunnit längre än till bibban när Julia börjar att gnälla & sen kom det.En stor fontän spya över hela henne.Jag får panik & svänger av för att försöka torka bort det värsta & stackars Julia bara gråter & gråter.Jag startade bilen igen & skyndade mig så gott det gick medans Julia grät för fullt hus innan nästa fontän kom &sen nästa.Nu var det verkligen panik så jag ringde Markus med gråten i halsen så att han skulle stå beredd hemma när vi kom.Lilla gumman fortsatte att skrika & man hörde verkligen att hon hade super ont i magen & såg kramperna innan det var dax igen varje gång.Tack & lov lugnade magen ner sig under kvällen & hon kunde få lite vatten innan hon somnade & hon har sovit nästan hela natten med undantag för mer vatten på fyllning.Roligaste var ju när jag var tvungen att gå upp vid fem för att fylla på vattenflaskan men det kom inget vatten ur kranen.Vad ska jag säga?Allt verkar hända oss.Måste ju säga att Julia är helt fantastisk.Alltid så himla glad & mysig,själv skulle jag nog vara bitter på livet med tanke på att hon upplevt under sitt första levnadsår men inte våran Julia-lilla solstrålen!

1 kommentar:

  1. Åhh stackars Julia! Det verkar verkligen som om det startat nu med vinterkräksjukan. Wilmer hade samma upplevelse i lördags natt. De blir verkligen ynkliga och små då och är inte alls förberedde som vi när vi blir sjuka. Ta hand om Julia och hoppas att hon snart mår bättre! Kram Camilla, Henke och Wilmer

    SvaraRadera