söndag 26 september 2010

Villken besvikelse.....

Igår kväll tyckte jag att vi var värda att få äta restaurangmat.Markus & min favo restaurang är (eller brukade vara) Durkslaget så vi ringde & beställde mat för avhämtning.I vanliga fall brukar det vara så mycket att vi får över till dagen efter & då är ju inte priset så farligt men igår......Jag föll för en pastasås med fläskfilè & kantareller men kan ju inte äta själva pastan så vi frågade om det gick att få sallad istället,det var inga problem svarade tjejen.Markus tog kött med sås.När Markus kom hem & vi tittade i lådorna trodde vi inte att det var sant.I min låda låg 6st pytte bitar kött,2skivor tomater,2 skivor gurka & lite grönsallad, i en lite burk bredvid hade de hält lite av såsen.Markus mat var väl OK men de små dropparna sås var ju tragiska & ändå äter inte han överdrivet med sås i vanliga fall så att han brukar villja ha mer men det ville han igår.Nog trodde väl jag att jag skulle få en vanlig portion med pastasåsen & sen en regäll sallad bredvid.Det hade de ju i alla fall tjänat på för då hade vi ju kanske valt dom nästa gång också.Blev vi mätta? NEJ! Bara 500kr fattigare & utan att känna lyxen av kocklagad mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar