fredag 10 september 2010

Lite ditt & datt....

Har precis avnjutit min goda "second breakfast" med äggröra & bacon, imorgon blir det vägning igen & det känns väldigt bra.Efter frukosten (den första!!!) somnade Julia i vagnen & jag drog på mig målarkläderna & målade klart all panel som jag nådde upp till från ställningen, resten blir på stege i em.Igår var det mamma & numer även pappafika,det var tre pappor som vågade sig dit.Måste vara annorlunda för en kille att sitta & fika bland 13 tjattrande tjejer.Jag vill ge mig själv en klapp på axeln,för trots pajer,chokladbollar,goda smörgåsar så drack jag bara mitt kaffe.Jag var faktiskt inte änns sugen när jag tänker efter & det är kanske så jag måste börja göra, känna efter!Julia som nästan hellre går nu än kryper skulle kolla in alla husets vråer hos Bettan så det blev ett ständigt jagande för mig för att se till att hon inte rev hela huset.Men det blev ett missöde med en växt hon fick tag på & en tapetbit som var lös rykte också,jag fick be tusen gånger om ursäkt,pinsamt!
Igår blev det lite presentinköp till vår gosiga Ada som fyller 2år på söndag.Jag, Julia & mormor farde runt till lite olika ställen så efter fjärde gången med i & ur bilen var tålamodet slut för Julia & hon var måttligt road.Vi fyndade också regällt,ljung för 5 kr st!!!!!! Hur billigt är inte det?,nu kan vi ju riktigt frossa i ljung i våra utekrukor! Jag hoppas att det klarnar upp lite ute för då ska jag nog börja plantera lite i mina blomlådor,kul.
Annars blir det nog en innedag med lite städning även om Julia föredrar att riva ut allt från skåpen istället för att plocka in......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar