söndag 30 maj 2010

"Halv åtta hos mig!"





En av mina bästa ideér faktiskt!
I fredags träffades Malin,Maria,Therese & jag hemma hos mig för första tävlingsmiddagen i vårat egna Halv åtta hos mig.Det vart SÅ trevligt,mycket skratt & prat,vin & god mat.När kvällen var slut sattes poängen & lades i ett förseglat kuvert.Nästa omgång blir hos Therese.
Min meny för kvällen var:

Förätt:
Karibisk räkcoctail.
Mango,gurka,avokado & räkor med en dressing gjord på lime,ingefära,chili & koriander.
Dryck: vitt vin
Varmrätt:
Ljummen färskpotatis med riven västenbottenost & gräslök med en dressing på vitbalsamvinäger,olivolja & honung.
Färsklax i foliepaket med örter,vin & honung.
Bladsallad,grönsparris,avokado,pinjenötter & crema di balsamico.
Kall ört & vitlökssås
Dryck: Rosé vin
Efterrätt:
Hemmagjord jordgubbssorbé med ett fruktspätt av kiwi,physalis,körsbär & jordgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar