fredag 7 maj 2010

Besök till vårdcentralen.

Det var det sista till Kneippens som vi går till.Jag ringde i morse & berättade om mina symtom men att det gällde i huvudsak Julia & hennes märkliga utslag som hon har haft en tid nu över hela kroppen.När vi sen kom dit frågade kärringen i receptionen vad vi gjorde där & att vi skulle ha åkt till barnjouren istället.Det är ju väldigt lätt att veta hur man ska göra när alla säger olika,jag blir tokig!Hursomhelst fick vi ta ett varsitt blodprov som inte visade nåt & det var ju skönt.Men sen fick vi träffa en läkare som jag inte alls gillade,hon var väldigt burdus & ointresserad.Hon tittade på Julias "eksem" & sa att hon inte visste inte vad det var men vi kunde ju testa att ta bort något i kosten?!Ska vi ta några prover undrade jag men nej,bara ta bort det "röda" i maten.Jag ställde en fråga om salt i tex smör,hur skadligt det egentligen är.Då svarade hon,vadå ska man inte ge bebisar salt,jaha ja jag vet inte kommer inte ihåg det?HALLÅ,det vet väl alla att man INTE ska!!!!!Mig lyssnade hon på bröst & rygg & sa att jag fick gå hem & kurera mig själv.Jag ville inte ha pencillin men kanske en bra nässpray eller något annat mot luftvägarna, kanske hostdämpande men nej inget fick jag!Nu fick jag som tur var Mollipect av mamma som blivit över när hon var sjuk så jag får lite hjälp på traven.Nä nästa gånger åker vi DIREKT till barnjouren med Julia & när det gäller mig så klarar jag mig bäst själv det behöver jag inte betala & vänta en halv dag på att få höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar