onsdag 25 september 2013

Trodde vi ja........

Efter ett par nätter med en alldeles för vaken och piggelin Linnea kände jag att jag var tvungen att hitta på något.Så igår kväll försökte vi hålla henne vaken och lekte, hon fick ett skönt bad och sen ammade jag henne länge så att hon skulle vara riktigt mätt.Hon somnade som en liten prinsessa efter nio.Då sa jag till Markus att jag hoppades på att hon skulle sova hela natten eller iallafall kanske bara vakna en gång!Nöjd gick jag och lade mig vid tio och somnade direkt.
Jo jag fick ju sova i en hel timme ialla fall!
Vid elva satte det igång.......
Först Linnea som väckte mig trallandes glad i hatten och sen Julia som istället ropade och grät.Julia somnade om snabbt så fort hon fick komma in till vår säng! Linnea däremot tyckte bara att det var toppen att somna i min famn men så fort jag lade ner henne i sängen vaknade hon.Så höll vi på i timmar!Ibland somnade jag sittandes i fotöljen av ren utmattning.Vid halv sex imorse väcktes Julia av oss och tyckte då att det var dax att gå upp.Jag lyckades få Linnea att somna om och jag fick en liten stund att slumra till innan jag var tvungen att gå upp och göra Julia klar gör dagis.När hon och Markus sen åkte tog jag Linnea och gick tillbaka till sängen.......halv tolv vaknade jag! Det var väldigt välbehövligt men oj så tråkigt att sova bort hela dagen . Klockan två hämtade vi Julia! Total flopp  blev det av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar