torsdag 26 september 2013

Masterchef..........

Idag hade jag planerat att göra rådjurstek till middag.Jag har varit sugen länge nu på en god stek, gräddsås med gelé och inlagd gurka .Julia har inte varit speciellt förtjust i viltkött förut men jag tänkte att hon får äta såsen och potatisen.Men så kom hon till köksbänken medans jag stod och lagade maten och ville smaka.Jag gav henne en liten köttbit och en sked med sås.Hon mumsade glatt i sig och ville direkt ha mer. När vi sen satte oss ned och började äta tog hon en tugga och sen höjde hon armarna i luften och sa........"men mamma det här var det godaste av  alla rätter, det här får du göra varje dag.Det var det godaste av godast! Du kan ju vara med i det där programmet som du tittar på.Du lagar och andra smakar"!!! 
"Masterchef? Svarade jag"
"Ja precis, din mat skulle vinna"!!!

Älskade unge, hade jag vetat att jag skulle få sådana lovord hade jag gjort rätten tidigare.För så mycket trevligare det är att bli kallad masterchef istället för gnäll att man inte har gjort pannkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar