lördag 10 augusti 2013

Här har vi tillbringat hela dagen.......

En hel natt med, vad jag trodde, riktigt ordentliga värkar så ringde jag tillslut in till BB.Dom hade fullt! Markus och jag fick sätta oss i bilen och åka till Linköping.Vid det laget kunde jag varken sitta eller ligga så jag fick panik av bara tanken att åka så långt.Men det gick ganska bra och vi hittade dit snabbt.Då var det som att trycka på en off knapp och mina värkar var nästan helt borta.Det kändes som att jag ljög om hur jävligt jag hade haft det hela natten.Barnmorskan undersökte mig och berättade att jag var nu öppen 1cm!!!!!Jag hade alltså bara öppnar mig knappt en halv cm sedan hinnsvepningen!Jag kände verkligen att luften gick ur mig totalt. Det hade varit min kraft att orka hela natten, att det var på gång. Men återigen hade jag fel.Däremot var mitt blodtryck alldeles för högt så vi blev kvar på observation i över 6 timmar.Det sjönk tillslut och vi kunde återvända hem igen, utan bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar