söndag 5 maj 2013

Lekdag på egenhand........

Imorse vaknade jag upp med huvudvärk, snor och allmänt dassig.Men med en man som sysslar med vårsådden större delar av dygnen nu för tiden var det bara att masa sig ur sängen och försöka aktivera Julia.Det gick en stund men vid lunchdax ville jag bara sitta och tjuta och tycka synd om mig själv.Då.......ringer mobilen, det var Julias kompis Alice pappa!Han undrade om jag ville komma och lämna Julia hemma hos dom så tjejerna fick leka.Det var det bästa som kunde hända idag, även Julia blev överlycklig! Markus fick t o m tid att köra dit henne så jag kunde lägga mig i sängen.3 timmar senare åkte jag för att hämta Julia men hon ville ju absolut inte hem.Tjejerna hade haft super skoj! Detta kan jag verkligen börja vänja mig vid, skönt att inte alltid behöva hänga på och sitta med föräldrarna medans barnen leker.Det är trevligt men ibland har man ju lite annat att pyssla med.Jag är fortfarande dålig men har haft så mycket mer ork att fixa middag och läggning mot vad jag säkert hade haft annars!Det tackar jag för!

Två stycken ballerinor höll show för oss innan vi åkte hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar