onsdag 17 november 2010

Det är svårt att vara "förstagången" mamma........

Efter några väldigt jobbiga dagar & nätter med en febrig liten Julia började oron om något annat än tänder komma smygande.Så i går kväll vaknade Julia & grät & var kokhet så jag skulle ge henne en Ipren.Då upptäckte jag en massa utslag på hennes rygg,stora blaffor med vita blåsor.Vi ringde Markus mamma som kom över & tittade.Vi läste i böcker & på datorn & tror att det förmodligen är nässelutslag.Vi bestämde att avvakta tills i morse.När vi vaknade efter ännu en högfebernatt så syndes inte ett spår av utslagen & Julias temp var normal igen.Jag berättade för mamma som också började läsa lite om nässelfeber & hittade en sida det stod om att man kan få utslagen av värktabletter.Jag läste direkt på Ipren asken & Ja där stod det.Vissa personer klarar inte av dessa tabletter & 1 på 100 får t.o.m nässelfeber.Det stod också att man skulle vara jätte noga med doseringen & Markus hade råkat tagit en hel istället för halv i lördagsnatten,sen fick man inte mixa fabrikat & det hade jag gjort då jag hade tagit alvedon också.Jag ringde till 1177 & de tyckte att vi skulle åka till vårdcentralen & visa utslagen men nu har vi ju inget att visa,alla är ju borta.Jag vet inte vad jag ska göra,ska man åka in & spendera en halv dag när hon är bättre & få samma kommentar som förra gången vi åkte dit med utslag-"det är nog maten ".Eller är vi dumma som inte kollar upp det?Jag skulle villja ha en husläkare som kunde komma när man behövde dem,typ igårkväll när det var jobbigt.Men vi avvaktar väl tills imorgon eller om det blir samma visa ikväll kanske det är bättre att åka direkt till barnjourmottagningen,dom kan ju  iallafall barn!
Gud så svårt det här är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar