onsdag 10 november 2010

Är det inte det ena.......

Under min jädrans förkylning slog det lock i mitt vänstra öra.Jag har typ inte hört på`t sen en vecka tillbaka men envis som jag är har jag vägrat att gått till en läkare.Men i morse fick jag nog & ringde till slut.Jag fick komma inom en timme så det var vara att ge sig i väg.Jag trodde jag bara skulle sätta mig i stolen & att de  skulle ta bort vad det nu var men icke.Tydligen var det en massa vätska i trumhinnan & det gjorde han inget åt denna gång.Men istället började han undersöka & utreda om jag inte ev kan lida av någon typ av allergi.Han körde en 20 cm lång kamera slang in genom näsan ner i halsen på mig.Jag fick lite panik när jag såg slangen så det kom en sköterska & höll still mitt huvud & de fick hela tiden påminna mig om att andas( återigen fick jag användning för min profylax kurs!!!), hur vidrigt som helst var det i allafall.Det var bedövningssalva på slangen så kändes det som om  hela näsan sov efteråt.Jag fick blåsa i apparater & kolla lungorna, tom väga mig vilket är jobbigt i sig.Jag blev hemskickad med recept på en nässpray som ska tas varje morgon & kväll & en ny tid för ett allergitest.Då om inte vätskan är borta i örat kommer han även göra hål & det lät inte som något jag vill göra.

1 kommentar:

  1. Stackare, det lät ju urläskigt. Jag hade vägrat! Du är en riktig tuffing du:-). Jag har börjat baka igen (för att fördriva tiden). Tänkte gå hem m Tuva från dagis idag. En promenad på sådär 40 min då måste det väl hända nåt.....kram

    SvaraRadera