onsdag 27 januari 2010

Ett mörker......

Tidigare ikväll gick strömmen här.Den brukar gå nån gång om dagen här på gårn men idag var det lite större fel för det var även i alla områden runt omkring.Varför lär man sig aldrig?Varje gång nåt sånt här händer säger man att man ska införskaffa bra lampor på batteri men icke.Jag hittade med hjälp av mobilen(vad gjorde man innan den fanns?)en ask med tändstickor & Julias dopljus(fick det komma till användning!)Sen fick jag leta mig ner på nedervåningen med Julia i famnen som inte gillar när det är mörkt,för då tror hon väl att hon måste sova,så hon gnällde.Men tillslut hade jag fyllt övervåningen med värmeljus så att vi såg varann i allafall.Det var strömavbrott i ca 45 minuter,sen nästan direkt efter att jag hade släckt alla ljusen gick den igen men denna gång i bara en kort stund.Tänk att man är så beroende av el,vi kan ju inte äns gå på toa utan!Jag hade förvarnat min mamma också att de eventuellt skulle få nattgäster.Men det gick ju bra för oss tillslut det var värre för kompisarna i Eksund som inte hade fått tillbaka sin flera timmar efter oss!Väldigt jobbigt när man har små barn som vill ha gröt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar