fredag 28 februari 2014

Maria-dagen!

Jag och Julia har namnsdag!
Mormor och mormor Britta har varit här. Mormor Britta har förlorat sin vän Harry och var ledsen.Så vi tänkte att ett besök här hemma kunde pigga upp lite. Jag gjorde spagetti-köttfärssås till lunch och blåbärscheescake till fikat.
Julia tyckte det var så roligt att få visa sitt rum, lekstuga och alla sina saker.
Min cheesecake gjorde jag redan i torsdags och bjöd på mammafikat.Men då tyckte jag att den inte smakade gott.Det blev halva kvar då så den halvan med osten tog jag och vipade upp igen tillsammans med mer florsocker och citron.Jag blandade också i blåbärskompotten som skulle ligga uppepå. Dekorerade med hallon och strössel istället.Idag var den super god!!!
Orginalreceptet fanns i senaste Buffé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar