tisdag 22 oktober 2013

Zombie

Många skitnätter har jag varit med om men denna tog nog priset.Fick jag några minuters sömn? Känns inte så.I det här huset är det inte bebisen som lever mest rövare på natten( men hon hjälper till hon med) utan det är Julia. Hon har alltid haft svårt för att sova och speciellt själv i sitt rum. Igår trodde jag att jag hade fått en kanonidé som skulle göra det lite bättre.Det blev ett totalt bakslag! På Ikea hittade jag en jätte stor gosedjur leopard och fick en ide' att Julia kunde sova med den och krama den om hon vaknade istället för att roppa på mig hela tiden.Julia blev överförtjust och gick helt och hållet med på ide'n. Men det började gråtas redan vid läggningen och sen var det kört.Aldrig har hon varit så jobbig någon natt.Hon grät,  gnällde och vägrade.Den stackars leoparden kastade hon iväg.Jag var så trött och arg och hade gråten i halsen, så skulle man dessutom sitta och amma emellan.Trodde ett tag att jag skulle ramla ihop.Det hela slutade med att hon hamnade i vår säng iallafall och vi försov oss skapligt imorse.Mitt huvud har känns som om jag hade festat hårt och gråtit en hel natt! Trots det piggnade jag till på em och t.o.m tog tag i dammsugningen!
Julia, hon var pigg och glad som vanligt när jag hämtade henne på dagis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar