söndag 16 juni 2013

En stor dag!

Markus och jag har försökt att så ett lite frö i Julias tankar om att sluta med nappen.Hon har varit helt negativ till den  tanken. Så idag tittade vi på Lotta på bråkmakaregaran, avsnittet när hon inte längre vill ha sin trehjuling.Då sa Julia att hon också vill ha en riktig cykel.Jag svarade med att om man ger bort sina nappar så kommer nappfe'n med något man önskar sig. Nej det var inte alls intressant tyckte Julia och ville inte byta ut napparna mot något alls. Men jag och Markus gav oss inte utan har försökt hela dagen att peppa och hitta på olika sätt att göra det på. Så tillslut......på kvällen när vi satt alla i soffan gick hon glatt med på't. Hon fick välja så vi tog alla napparna och la i en påse med sax och tråd, vit skulle det vara, och sen satte vi oss på fyrhjulingen och åkte upp till skogen för att hitta ett lämpligt träd att hänga dom i.En napp ville hon ha i munnen ända fram till slutet! Vi trådande upp dom , hon hängde dom i trädet och sen vinkade vi hej då! Trodde faktiskt på mer drama och tårar men icke.Det var bara jag som fick tårar i ögonen för jag blev så stolt!
Hon sa inget förrän det var dax att borsta tänderna och sova.Då kom tårarna och saknaden men också det gick snabbt över.Jag sjöng fem sånger för henne som hon somnade till.Hoppas bara inte att hon vaknar i natt för då blir det nog svårare att trösta.Men det är så skönt att det äntligen är gjort.Vi har hela tiden sagt att ett blöj och nappbarn i taget räcker!
Å vi är så stolta över vår stora tjej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar