torsdag 8 september 2011

Jag är så himla glad.......

för det går asbra på dagiset.Nu har vi gått i 4 dagar & jag har lämnat Julia där i 2.Det har gått hur bra som helst & jag förstår äntligen vad folk menar när de säger att deras barn trivs & är glada i dagis.Vi förtjänar tametusan detta!Idag lämnade jag henne på morgonen nästan direkt & hon var där över lunch & vilostund.Det blev en sedvanlig tupplur på 30min men jag är SÅ himla glad att hon kunde sova & komma till ro för det var inte alla som gjorde.Maten gick sådär men hallå-soppa????varför ska de envisas med att ge barnen det?Det är ju ingen mat man håller sig mätt på speciellt länge.
Jag måste säga att också att detta med att skola in 8 på en gång är klockrent även om jag hade mina  negativa tankar först(men det har ju jag alltid först om allt) Så roligt att få umgås med mammorna, igår satt vi kvar alla i personalrummet & drack kaffe & pratade om våra barn & livet!
Julia tycker nog att det är väldigt roligt också med så många mysiga kompisar i  samma ålder, tjejligan har super kul ihop!Det märks sån skillnad på henne också före & efter dagis.Även om det är gnälligt & klängigt så är det ingenting mot hur det har varit.
En jätte klump har försvunnit från min mage.

1 kommentar:

  1. Det här kommer bli så himla bra ska du se!!! Äntligen har vi våra små troll samlade :-). Kram Bettan

    SvaraRadera