söndag 28 augusti 2011

En fruktansvärd dag!

Jag & Julia gick upp imorse & skulle sätta på tecknat när det bankar hårt på dörren.Jag tittar ut & ser stora lågor & massa brandrök.Jag vrålar till Markus att det brinner!Julia blev livrädd & började gråta så jag insåg att jag var tvungen att lugna ner mig.Markus springer ut tillsammans med sin bror.Hela verkstan/pannrummet står i lågor.Jag gick ner med Julia till köket för att göra frukost & försöka vara som vanligt men det gick inte.Tårarna rann hela tiden & jag ville bara springa ut & titta.Då kom brandbilarna & brandmännen ville att vi skulle lämna alla husen ifall att gastuberna skulle explodera.Snabbt slängde jag på mig & Julia kläder & satte oss i bilen & åkte.Jag åkte  & köpte frukost till oss & sen gick vi ner till strömmen.Det var jätte jobbigt att gå där & inte veta vad som hände här hemma, mobilen hade jag glömt också.Efter två timmar vände vi hem igen.Brandmännen håller fortfarande på & försöker släcka men det är bara rester kvar av alla traktorer, gräsklippare, fyrhjuling, ja allt som fanns där.Jag är så himla ledsen för Markus skull.Han lägger så mycket tid & hjärta i gården men den ena tragedin verkar avlösa den andre.Det är bara för sorgligt.Men vi måste ändå tacka högre makter för att vinden blåste bort från gården annars hade stallarna med alla djuren också varit ödelagt & det vill jag inte änns tänka på om det hade hänt.

1 kommentar:

  1. Jag tänkte på er hela dagen igår. Jag var i stockholm men jag pratade med martin på morgonen och han berättade vad som hände.. Åkte förbi på sön eftermiddagen när vi var på väg hem, det var ingen vacker syn! Man får väl se det postiva i det hela att inga djur eller människor kom till skada! Kämpa på Kram

    SvaraRadera