söndag 8 november 2015

Hon är olyckan........

Ole dol lyckan!!!!!!
Igår skulle vi ge oss till att ha en trevlig em på stan hela familjen. Men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Markus och Linnea satt på en rund soffa som står utanför H&M. När jag och Julia kom mot dom skulle busungen L snabbt ta sig därifrån.Det var bara det att i mitten av den runda soffan stod en jätte stor kruka i nåt hårt material samt med vassa räfflor runt hela. Linnea slänger sig rakt på krukan och slår i ögonbrynet. Jag fattade inget först mer än att ljudet som ljöd när pannan slog till var jätte otäckt. Sen när jag får se jacket när Markus lyfte bort sin hand kom paniken. Det fullständigt sprutade blod från henne. Vi fann några servetter och en handduk som vi tröck mot hålet och ett litet plåster längst ner i skötväskan. När vi snabbt sprang mot bilen tittar jag på Julia som ser helt skräckslagen ut, då brast det för både henne och mig. Vi grät och grät, Linnea som är tuffast i kommun slutade ganska direkt men vi fortsatte...... hela kvällen.
När vi satte oss i bilen konstaterade Markus att blodet hade slutat rinna och att han tyckte det räckte med att åka hem och sätta kirurgtejp på såret. Så hem och ringde efter farfar som hjälpte till så lappade de ihop henne fint. Men oj så rädd man blir! å för Julia kom det upp massa tankar om livet och döden, så som sagt vi grät!
Vi var helt slut sen resten av kvällen.
Men vem är gladast idag, som alltid!!!!!
Älskade solstråle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar