lördag 6 juli 2013

Förberedelser..............

Jag gick igenom gamla inlägg från 2009 när jag väntade Julia.Då hade jag förberett och fixat flera månader innan ankomst. Kände då att det kanske är dax att se över BB väskan, köpa allt som behövs och förbereda för lillen.Det kommer tillbaka så mycket mysiga minnen när man fixar med alla bebissaker som nu varit undanlagda i minst tre år.Dock kände jag mig lite vilsen i blöjhyllan på ICA idag när jag skulle köpa blöjor, alla dessa storlekar och sorter. Hade lika besvärligt kommer jag ihåg med Julia.
Nu när huvudet är åt rätt håll börjar också alla krämpor, obehag och osmidigheten visa sig.Det trycker på som F och i natt trodde jag nästan att det var på G. Markus blev jätte orolig, det får inte komma någon bebis nu och veckan som följer för det är visst mycket andra små födslar som händer i stallarna då!!!
Jag har börjat ställa in mig på det första datumet vi fick av barnmorskan, den 19/7. Tycker det känns lite lagom väntan dit men vi får väl se........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar