fredag 27 augusti 2010

2 timmar senare.....

& många telefonsamtal senare.
Jag kom tillslut fram & tjejen där kunde hjälpa mig att spärra kortet.Hon frågade om jag kunde komma på något köp jag gjort som inte hade registrerat på mitt kontoutdrag.Det var ju inte så lätt att försöka minnas vad man har gjort & var man har varit men så kom jag på ett kontoköp som var lite märkligt & kollade mitt kontoutdrag,det var INTE registrerat!
Jag var den 7/8 & hyrde film(man kanske inte får hänga ut någon så jag låter bli men det var här i Norrk)& killen bakom kassan sa att det var nya ägare så de hade en tillfällig maskin & tog fram en under kassadisken.Det tänkte ju inte jag på då men nu så här efteråt så är det ju lite misstänksamt.Genom det köpet kunde han ju kopiera mitt kort, min kod plus att jag fick skriva in mitt personnr(det gör man ju nu för tiden när man hyr film)
Jag har nu polisanmält detta & det ska bli väldigt intressant & se om min magkänsla stämmer!
Jävligt obehagligt allting & jag tror nog att jag t.o.m måste byta bank eftersom att de har alla mina uppgifter.Mina pengar kommer jag att få tillbaka men också det är en himla procedur med blanketter som ska fyllas i & skickas in så det blir ju intressant att se när jag får dom.Kanske är det kontant köp det ända som gäller nu.Jag har alltid tyckt att det nya systemet när man knappar in sin kod istället för att lämna leg har känns dumt.Det förra systemet måste ju ha varit bättre när man inte lämnar ut sin kortkod också!
Jag säger bara, VAR UPPMÄRKSAMMA!

1 kommentar:

  1. oj oj obehagligt och jobbigt! det är ju annars sådant här man bara hör om som drabbar andra, man tror inte att man själv ska bli drabbad...

    kram på dig!

    SvaraRadera